Excel teorie

Záhlaví a zápatí v Excelu

Tak, jako ve Wordu, tak i v Excelu lze vkládat do dokumentů záhlaví a zápatí. Může jít i o vložení ručně napsaného textu nebo předdefinovaného záhlaví, zápatí (např. Aktuální datum, název listu nebo souboru).

My si ukážeme, jak na to.

 

 

1. Pro úpravy záhlaví a zápatí je nejlépe si zvolit správně zobrazení. To naleznete, pokud v sešitě Excelu změníte ze Zobrazení – Normální na Zobrazení – Rozložení stránky. Ikonu pro změnu najdete v pravé dolní části programu na stavové liště vedle Lupy.

 

 

zahlavi_zapati_normalni

zahlavi_zapati_rozlozeny

Nyní již vidíte, co a kde (nahoře a dole každé stránky) můžete upravovat.

zahlavi_zapati_pridat_zahlavi

zahlavi_zapati_pridat_zapati

 

 

2. Vložení potřebných prvků

Po kliknutí na šedý text “Kliknutím přidáte záhlaví/zápatí.” máte nyní na výběr ze tří částí textového pole, kam vypíšete údaje nebo vložíte prvky.

 

3. Možnost vložení automatických/předdefinovaných prvků

Tyto možnosti naleznete na kartě Návrh.

zahlavi_zapati_pas_navrh

 

  • Číslo stránky
  • Počet stránek
  • Aktuální čas
  • Cesta k souboru
  • Název souboru
  • Název listu
  • Obrázek
  • Vlastní text

 

 4. Uzavření záhlaví a zápatí

Po vložení předdefinovaného prvku klikněte myší do sešitu mimo buňky záhlaví/zápatí.

 

TIP:

1. Právě vložené záhlaví/zápatí můžete “skrýt” tak, aby vás při vytváření tabulek neobtěžovalo. Zvolte pás karet Zobrazení – Normální. Nezapomeňte však, ze záhlaví/zápatí je skryté jen “na oko” a při tisku bude vytisknuté vše tak, jak jste si při vytváření dokumentu nastavili.

zahlavi_zapati_pas_normalne

 

 

 5. Hotovo

 

 

Byl pro vás tento návod užitečný?

Sdílejte jej!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *